椰っ子の実ブログへようこそ

メール連絡は yasshinomi.hatenablog@gmail.comへ

ドラエモンin English

 コロナが明け切りませんが、最近はお出かけすることが増え、ゆえにブログネタは多いのですが更新アップするのに時間がかかってしまっています(^^)/ 以下は、先週の英語レッスンでのスピーチです。


最近は、電車やバスで、スマホばかり見ている人が多い。私の隣の小さな子供が、紙の本を読んでいて感心しました。
Recently, many people are just looking at their smartphones on train or bus. The little kid next to me was reading a paper book. I was impressed.


のぞいてみるとドラエモンのコミック紙でした。子供だなあと思いました。
When I looked into it, it was Doraemon's comic paper. I thought it was a child.

 

でもよくみると、吹き出しは英語でした。また驚いてしまった。
However,When I looked closely, the speech bubble was in English. I was surprised again. 

 

私も読んでみたいと思います。
I also want to read it. Thank you.

 

アマゾンショップサイトから